11 december 2006

Elfte luckan

Dagens lucka bygger på en lek jag fått från Ekorren. Jag har anpassat den lite för mina behov, men den går till så här:

Man plockar fram sin mp3-spelare eller Ipod och ställer in den på Blanda spår. Sedan använder man sångtitlarna som svar på frågorna här nedanför och trycker fram till nästa när det kommer en ny fråga. Fuska inte! Använd alltid nästa sång, även om svaret blir knäppt. Så här blev det till exempel för mig:

1. Kommer allt att ordna sig?
"The Mystic's Dream".

2. Hur mår du idag?
"Feelings".

3. Vad tycker dina vänner om dig?
"Once you had gold". (Tack för den!)

4. Hur kan man summera ditt liv så här långt?
"Lounge act".

5. Vad är det bästa med dina vänner?
"All by myself". (Ja, med tanke på vad ni tycker om mig är det kanske inte så konstigt.)

6. Hur kommer den här dagen att bli?
"Märk hur vår skugga".

7. Vilken låt beskriver dig bäst?
"Imaginary".

8. Hur blir man lycklig?
"Terminal frost".

9. Vad borde du göra med ditt liv?
"The outlaw torn".

10. Hur ser resten av världen på dig?
"The one". (Ha!)

3 Comments:

Blogger Lime said...

En annan kul sak man kan göra med sin MP3-spelare är att ladda in en ljudbok och sedan ställa in den på shuffle och trycka play... ;-)

7:23 em  
Anonymous Anonym said...

1. Buffalo Bill
2. Sweet Dreams
3. Time Has Come
4. Driving The Last Spike
5. Of Wolf And Man
6. All By Myself
7. Elysium
8. Om du var här
9. Everybody Hurts
10. Old Medely

Bara att konstatera, det var inget nytt här inte. Lite förutsägbart och kanske lite deprimerande att man inte kan överraska så mycket, men "still going strong..."

10:44 em  
Blogger Heliotropen said...

Lime! En bekants bekant skulle lyssna på en deckare i bilen och visste inte att bilradion var inställd på shuffle. Hon tyckte det var en jädra rörig deckare.

Husbandet! Trevligt att se att det är jag som gör dig lycklig. Efter nitton år!

7:19 fm  

Skicka en kommentar

<< Home