29 december 2009

(Nästan) inget nytt under solen

Nä, det händer inte mycket här. Det är liksom poängen. Mellan jul och trettonhelgen koncentrerar jag mig på att leva ett så händelselöst liv som möjligt. Jag går upp en del i vikt (men det är inte sant att valarna sjunger "We are family" när jag hoppar i sjön, som lilla M:s klasskamrater påstår). Jag läser böcker. Jag ligger tills ryggen säger ifrån. Jag släpar mig ut på promenader ibland. Jag ser en del på teve. Jag träffar lite vänner. Jag släpar mig håglöst runt på mellandagsrean någon dag, och återvänder sedan lättad hem igen. Och jag har väldigt lite lust att meddela mig med omvärlden.

Det enda som liknar nyheter är att lilla A ska få läsglasögon och att vi i år testade att fira en helt mormorsfri jul. Min mamma blev dunderförkyld och avstod från alla släkttillställningar. Till nyår får vi förstärkning av vår extraflicka. Det ser vi fram emot.

Jag önskar er alla en riktigt händelselös fortsättning!

1 Comments:

Blogger Kajsa said...

Tack det samma! :)

8:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home