14 december 2010

Fjortonde luckan - vad ska jag köpa till faster Agda?

På grund av en olyckshändelse bojkottade jag i år själva luciadagen, men i dag är jag glad att kunna erbjuda er en länk med förstklassiga julklappstips:
  • Why did you buy me that?
  • 4 Comments:

    Blogger Botilda said...

    Är jag ensam om att bli lita beklämd av den där sidan? (Jag hittade förresten massor av 50-kronorspresenter på Clas Ohlson! Det kanske bor en liten gubbe i mig?)

    8:29 em  
    Anonymous Anonym said...

    Ja, jag skrattar nog mest. Och ja, det bor nog en liten Bertil i dig. Fast det gör väl ingenting att det kostar 50 kr?

    /Heli

    4:16 em  
    Blogger Botilda said...

    Men skrattar du åt presenterna eller åt dem som klagar? Vi skulle ge varandra julklappar för högst 50 kronor i styrelsen, därav beloppet (jag fick för mig att vi hade pratat om det under dagen så att du var insatt, förlåt). Inget fel, bara kul!

    BertilBo(dil)

    6:29 em  
    Anonymous Anonym said...

    Jag skrattar åt presenterna och bakgrundshistorien. Vem tusan köper en torkad valrosspenis till någon? Men ibland är det ju ett tragikomiskt skratt, kan man säga.

    Själv har jag fått två riktigt usla presenter genom tiderna, helt enkelt för att de var ganska fula. Båda var skålar. Då tog jag helt enkelt och sålde dem på loppis. Ingen av givarna tillhörde vår direkta umgängeskrets.

    Några år senare ärvde maken en skål som var exakt likadan som den ena vi gjort oss av med. Nu har jag resignerat och har den som salladsskål när vi inte har gäster.

    /Heli

    8:35 fm  

    Skicka en kommentar

    << Home