19 december 2006

And now for something completely different

Jag känner mig nästan lite osynlig här denna månad, men bakom anekdotkulissen pågår det förstås en hel del annat. Det mesta tänker jag bespara er. Jag ville bara snabbt berätta att jag hade High Noon med chefen igår.

Vi hade utvecklingssamtal. Jag tänkte inte säga något om vårt förra möte, men så tog han själv upp det. Under punkten Samarbetsförmåga i utvärderingen av mig. Att andras synpunkter om mig alltså skulle bero på att jag har svårt att samarbeta. Om ni aldrig sett en heliotrop gå i taket hade ni haft chansen då. Det var som om jag såg mig själv utifrån när jag berättade vad jag känt och tyckt om det han berättat och vad jag tyckte om deras synpunker på mig. "Ja," sa han lite tveksamt, "det kanske var dumt att jag sa något". "Jag förstod ärligt talat inte varför du gjorde det", sa jag. Sedan krävde jag att han skulle stryka det från min utvärdering, vilket han gjorde. Och nu ska jag aldrig mer lägga energi på att må dåligt för detta. Så det så!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

BRA!

7:39 em  
Blogger fanny said...

HEJA! Å vad skönt för dig att du kan få släppa det där nu. *kram*

11:17 fm  
Blogger Heliotropen said...

Kram tillbaka. Och tack för Nisse-kramen, amaryllisägare (det där tarvar nog en förklaring senare idag ...)

12:55 em  
Anonymous Anonym said...

Åh vad bra gjort av dig! Jag tror att det var jättebra för dig att du fick en möjlighet att säga vad du tyckte. Heja heja och varma kramar!

1:13 em  
Blogger Jessica said...

Heja heja heja heja!!! :)

Många många kramar

8:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home