09 december 2008

Nionde luckan - Inte mina gener

I lilla A:s skola kör man med något som kallas SET. Jag tror att det står för social och emotionell träning. Då ska man prata känslor. En känsla i veckan. Barnen får läxor. "När blir du arg", till exempel.

Förra veckans känsla var oro och vi gjorde vårt bästa för att fylla i läxpapperet.
Pappa: - Kan du berätta om en gång när du var orolig?
Lilla A: - Va?
Mamma: - Ja, orolig. Vet du vad det är?
Lilla A: - Nä.
Mamma: - Jo, men du vet, som när jag inte vet var du och lilla M är. Då blir ju jag orolig. Vet du vad jag menar då?
Lilla A: - Ja.
Pappa: - Har du känt så någon gång?
Lilla A: - Näe.

3 Comments:

Blogger thekax said...

Hon har det bra, hon. Inte ens spruträdd?

10:48 em  
Anonymous Anonym said...

Skönt att inte oroa sig. Då lever man längre.

/Hello Kitty

10:46 fm  
Anonymous Anonym said...

De arbetar med SET här också, men vi har inte fått hem några läxor.

9:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Home