05 december 2008

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Jessika, så det är väl lika bra att köra:

Åtta favoritprogram: Hm, det här krävde så mycket tankemöda så jag tror jag nöjer mig med att lista vad jag brukar se. För det vill väl alla veta? Jag följer Cityakuten, Bonde söker fru, Medium, Brottskod: Försvunnen och Jekyll. Ingen av dem skulle väl komma på något lista över alla tiders favoritprogram.

Åtta saker jag gjorde igår: Var på skrivfrukost och skrev om en snölykta, bedömde mina studenters talanalyser, upptäckte vilken brud bonden Magnus valde, hämtade lilla A, levererade lilla A hos kompis, skjutsade lilla M till ridningen, kliade en jättestor häst i pannan så att han nästan somnade och tittade på julkalendern.

Åtta saker jag ser fram emot: Jul,jul strålande jul. Helgen, när vi ska gå på Skansens julmarknad och ha extraflickan med oss. Julen. Att få fortsätta läsa boken jag börjat på. Lunch. Att få fira jul med familjen. Att det snart vänder och blir ljusare igen. Och har jag nämnt julen?

Åtta favoritrestauranger: You've gotta be kidding! Restauranger! Om det var favoritkaféer skulle jag kunna nämna åttio, men det här är inte min gren.

Åtta saker på min önskelista: Nya glasögonfodral. Bidrag till Londonresa. Bra bok som inte handlar om socialt utsatta barn eller lemlästade lik. Bra film, samma krav som när det gäller böcker. Badskum. Pyjamas. Tror inte det var så mycket mer.

Åtta personer jag utmanar: Jag tror ni får känna efter själva.

2 Comments:

Blogger Jessica said...

Ja ja, men nämn kaféer då :)

12:49 em  
Blogger Botilda said...

Ja, nu blev jag nog lite utmanad ändå. Vi får se om det dyker upp hos mig med.

1:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home