03 januari 2007

Brutna löften

Okej då, jag erkänner. Jag är inte bra på at hålla nyårslöften. Nytt år har det blivit och ändå tänker jag gnälla, för vi bara fortsätter att vara sjuka och sjuka och sjuka. Ett gäng streptokocker har uppenbarligen bestämt sig för att hålla party här hos oss. Resultatet så här långt: två barn med impetigo (svinkoppor), en make med halsfluss, en dotter med en infekterad tå (vi fick åka till sjukhus idag med lilla A så att de kunde klippa bort en del nagel och få bukt med var och andra trevligheter, så det blir penicillin för henne också), och en mellandagsgäst som ligger hemma med öroninflammatiopn. Men mig tänker de minsann inte testa så länge jag inte har feber, så det så. Så jag får gå omkring och känna mig som den där tyfus-Anna eller vad hon hette som fullt frisk gick omkring och smittade folk så att de dog omkring henne som flugor. Ja ja, det kommer väl bättre tider.

P.S. Himla bra med Google (så länge man inte bor i Kina): Typhoid Mary, var det jag syftade på. Så nu vet ni det. D.S.

6 Comments:

Blogger fanny said...

Usch vilket elände. Infektioner är äckliga. Blä. Stackars er. Hade en infekterad tå i somras, området sprack av sig själv, gissa om det gjorde ont.... gahhh. *äckelvarning*. Jag gnäller också, är förkyld och har ögoninfektion. Hoppas bli frisk till nästa helg... *tjurar*

10:44 em  
Blogger Heliotropen said...

Mm, jag såg att du också var dålig. Nä, det var inte så skoj med lilla A:s då. Läkaren höll barmhärtigt nog för handen så att vi inte kunde se något. Det räckte alldeles utmärkt att behöva sitta i väntrummet i 20 minuter medan bedövningssalvan verkade och fantisera om vad som skulle hända. "Åh lille vän," sa doktorn när hon såg tån. "Du kommer inte att gilla det jag ska göra." Stackars min lilla skrutta!

Vi hoppas också att vi är friska till nästa helg, för då tänkte vi dyka upp. Förhoppningsvis utan att sprida pesten omkring oss.

12:53 fm  
Blogger Botilda said...

Gnäll på du! Det är ju synd om er! Det enda jag kan gnälla på just nu är väl ungefär samma sak som du - det vill säga att ni inte mår nåt bra. Hoppas så klart att ni blir friska sprallfort redan nu till helgen!

10:40 fm  
Blogger fanny said...

För att du ska få nåt annat att tänka på har jag utmanat dig på min blogg! :-D

8:21 em  
Blogger Heliotropen said...

Kommer i morgon, Fanny (hoppas jag)!

10:40 em  
Blogger Jessica said...

Ja, gnäll du bara, det brukar kännas bättre efteråt.

3:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home