31 december 2007

Gott slut!

Jag lever sedan några år tillbaka med en numerologisk villfarelse. Jag har fått för mig att ojämna år är dåliga och jämna år bra. Det beror förstås på hur man tittar, men hittills under 2000-talet tycker jag att jag har fått vatten på min kvarn: 2001 drabbades jag för första gången av symptom på överansträngning, jag våndades över att inget syskon verkade dyka upp till lilla M, och flygplan flög in på olämpliga ställen på min brors 50-årsdag. 2003 blev min syster sjuk, min bror dog och jag bröt ett revben. 2005 blev jag sjukskriven.

Det är lätt att konstatera att 2007 inte blev något höjdarår det heller. Men jag måste ändå säga att det hämtat sig på slutet. Jobberbjudanden, en bra jul, lite uppmuntran från Svenska spel och ett 20-årsjubileum med maken just idag har höjt humöret väsentligt här hemma. Mer om det ska jag berätta på det nya året, när frågetecken rätats ut och detaljer fallit på plats.

Jag vill i alla fall önska alla, inklusive mig själv, ett riktigt gott nytt 2008. Jag är full av tillförsikt. Jämna år brukar jag ju få barn (nä, inte den här gången), bli med hus och hundra andra stora, lyckliga saker. Så heja, 2008, visa oss vad du kan!

Etiketter:

5 Comments:

Blogger Kajsa said...

Jag håller med - fast jag inte ens har några som helst exempel på att det stämmer. Jag bara gillar jämna år bättre. Är dessutom övertygad om att 2008 kommer att bli ett fullkomligt kanonår! Gott nytt år på dig.

1:56 em  
Anonymous Anonym said...

Det där "gott slut" har jag aldrig gillat, undantagsvis i böcker och filmer förstås. Däremot önskar jag dig och alla kommentatorer ett gott nytt.

4:32 em  
Blogger Heliotropen said...

Nä, visst är det olycksbådande, haggisen. Men det känns prematurt med gott nytt, åtminstone några timmar till ...

Och Kajsa, nu är vi två, så då måste vi ju få rätt!

5:26 em  
Anonymous Anonym said...

Håller med om att 2007 gott kan ta slut. Ett av de värsta åren. Nu var ju 2006 inte så roligt heller men det kanske ligger något i er teori.

För egen del så fick 2007 verkligen ett gott slut.

Nu vänder det.

12:31 em  
Blogger Botilda said...

Intressant teori. 1999 var värst i världshistorien. Tätt följd av 2005 - hu! Sprallinåret 2006 var så klart toppen. Så nu ser jag fram emot att vi alla får ett sprundlande gott 2008!

8:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Home