16 december 2008

Kosmisk rättvisa?

Jag klarade mig ju ganska bra förra gången den kom på besök. Så det här är väl bara universums sätt att säga: Så lätt ska det inte vara. Vi gör dig magsjuk, och helst när du har som allra mest att göra.

Nä, nu slutar vi lyssna på universum. Fick ett mejl från en student idag. Hon är en av dem som ska lägga fram sina examensrapporter i morgon och undrar hur det går med hennes betyg för hon har feber och kan inte komma. Och jag är snäll och svarar inte: "Du stoppar i dig alla värktabletter du har och så kommer du, för det måste jag göra."

Eller, kort sagt: Feber. Ont. Synd om mig.

6 Comments:

Blogger Kajsa said...

Krya på dig!

9:17 em  
Blogger thekax said...

Du har all min sympati! Inget kul. Synd att vi inte han luncha före jul, men vi tar igen det efter. Då tar jag med mig lille D.

10:00 em  
Anonymous Anonym said...

Kajsa: Tack!

Kax: You have a date!

/Heli - på väg i säng

10:21 em  
Blogger Jessica said...

Mejlar studenten och säger att lägger du inte fram den nu får du vänta till vårterminens slut?

2:37 fm  
Blogger Botilda said...

Stackare!

Men Jessica har väl rätt, kan studenten inte komma till examineringen får hon vänta till nästa gång. Om du inte kommer får du ingen lön - det är faktiskt samma villkor.

Här brottas med texter. Ska jag underkänna och skapa eget (obetalt) merarbete eller ska jag sätta lägsta betyg? Ska jag försöka se till att studenten lär sig något (genom att få ännu en chans) eller är det kört? Vad är att vara snäll? Och mot vem?

11:17 fm  
Blogger Heliotropen said...

Jessika: Det är ett grupparbete, så gruppen fick helt enkelt klara sig utan henne. Och jag klarade mig med en massa värktabletter. Hurra för kodein!

Botilda: Kör E du.

1:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home