11 december 2007

Elfte luckan - How can I tell if they love me so?

Idag ska jag åka in med mina flickor och titta på NK:s julskyltning och gå på julmarknaden på Stortorget. Jag planerar redan hur vi ska sitta på bussen, för det orsakar ändlösa mängder tjafs varje gång.

Jag frågade lilla A om det en gång:
Mamma: - Varför ska ni alltid bråka om vem som ska sitta bredvid mig?
Lilla A (med en tydlig "är du dum i huvudet eller"-ton): – För att vi älskar dig.
Det är svårt att vara missnöjd med ett sådant svar.

Etiketter: ,

6 Comments:

Blogger Lime said...

Men... vad betyder det då när de slutar vilja sitta bredvid??

1:27 em  
Blogger Jessica said...

Ni kan ju sitta längst bak i bussen... eller om det är en blå i en sån där fyrkant. fast det har du säkert redan tänkt över ;).

2:23 em  
Blogger Heliotropen said...

:-) Ja du; Jessika, det var så klart precis vad vi gjorde. Satt längst bak alltså, för mitt emot duger ju inte.

7:40 em  
Blogger Jessica said...

Aha, för då kan en inte sitta bredvid. På fyrkanten alltså. Är det upptaget får ni stå ;)

7:55 fm  
Anonymous Anonym said...

Kan du glädja dig över döttrarnas kärlek? När mina barn var lite mindre och jag mådde sämre än jag gör nu, så hade jag lite svårt att ta till mig och glädjas över barnens små kärleksbevis- vilket var smärtmsat. Nu när jag mår lite bättre blir jag varje dag glad och varm över mina barns olika kärleksförklaringar. Det är så skönt. :)

2:25 em  
Blogger Heliotropen said...

H-n: Visst kan jag det. Kanske för att humöret vänt uppåt, vad vet jag. Men det är mycket, mycket härligt!

6:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home