01 december 2007

Första luckan - Varför jag inte blev lågstadielärare I

Nu när jag inte har ett arbete tycker jag att jag åtminstone borde lära min femåring läsa. Hon är måttligt intresserad. Efter att ha kämpat hemma med ett bokstavsspel hittar jag ett nytt angreppssätt och testar det en dag på bussen.
Mamma: - Varje bokstav har ett namn men den har ett ljud också och om man kan bokstävernas ljud så kan man läsa. Som K till exempel, hur låter K?
Vi ljudar tillsammans. Jag skriver KAM i en anteckningsbok.
Mamma: - Titta här. Vad blir det här? Hur låter de bokstäverna? K-A-M. Vad blir det? K-A-M.
Lilla A lyser upp: - Apa!

Etiketter: ,

4 Comments:

Blogger Jessica said...

Gott försök ;)

10:42 fm  
Blogger Kiwi said...

Apa! Ha ha ha ... Vad gör man? Biter ihop och försöker igen eller lägger ner?

12:52 em  
Blogger Heliotropen said...

Ja du, Peter. Fortsättning följer.

10:16 em  
Blogger Lime said...

Näää... "gangsta", det är ordet för dagen.

10:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home