02 januari 2008

Nyår med lilla A

Lilla A ser på Jan Malmsjö från Skansen: - Mamma, ring in!
Har hon månne sett för många välgörenhetsgalor?

Lite senare, när vi går och lägger oss: - Mamma, jag har ett nyårslöfte.
Mamma: - Jaha, vad är det?
Lilla A: - Jag ska aldrig mer äta snor.

Och därmed sätter vi punkt för anekdoterna ett tag. Däremot tänkte jag ta tillfället i akt att avge ett eget nyårslöfte: Jag ska aldrig mer skriva på min blogg att nu tror jag att allt ska bli bra. Det verkar väcka onda andar. Således ledde mitt lilla utbrott på nyårsafton till hög feber, hosta och ont i kroppen, vilket nu också drabbat lilla A. Så kan det gå. Nu besvärjer vi alltså framtiden med hjälp av lite tvärtomspråk: 2008 kommer att bli ett riktigt skitår!

Etiketter: , ,

2 Comments:

Blogger Jessica said...

Håller med om vad året 2008 blir ;).
Någon lösning på jobbfronten?

8:27 em  
Blogger Heliotropen said...

Maila mig!

8:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home