16 mars 2008

Snopet

I fem veckor har vi engagerat oss i det. Lyssnat på låtarna i förväg på internet. Gjort formulär. Köpt hinkvis med snacks och jobbat för att göra det till en fest. Sista dygnet var en enda lång upptrappning: Maken köpte skivan på vägen hem från jobbet och vi lyssnade och dansade hela kvällen. Vi läste vad det stod på internet, såg Nöjesnytt special. Vi träffade avdankade schlagerstjärnor, bjöd hem vänner och laddade med mat, dryck och snacks. Så satt vi där och lyssnade och röstade - och halv tio, när de skulle meddela tittarnas röster, gick strömmen. Och där satt vi.

Maken ringde svärföräldrarna och en av gästerna hade kontakt med sin syster på mobil så vi fick veta hur det gick medan jag letade stearinljus och barnen grät hysteriskt av en kombination av besvikelse, mörkerrädsla och övertrötthet. Det kanske låter lite lustigt. Det var det inte.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

I ett hus beläget några stenkast(långa) från er märkte vi inte av något problem med strömmen. något lokalt kanske?

Tråkigt då man verkligen bespetsat sig på en trevlig kväll.

8:16 em  
Anonymous Anonym said...

Jo, det var högst lokalt. Svärföräldrarna bor ju bara ett par kilometer bort.

/Heli

8:31 em  
Blogger Kajsa said...

Åh, ni hade så gärna fått mina sista minuter. Här hemma var det ändå bara jag som brydde mig. Hoppas barnen har kommit över den värsta besvikelsen.

9:47 em  
Blogger thekax said...

Nu har jag gått in på det här inlägget för tredje gången för att göra en kommentar, men det verkar som om jag är mållös. (Snacka om otur!)

7:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home