09 mars 2008

Bättre och bättre dag för dag

Nu har jag överlevt min första vecka som lärare. Och mer än överlevt faktiskt - jag mår toppen! Antingen har mina studenter genomgått en personlighetsförändring eller så är jag världens bästa lärare, för jag såg inga sura miner och mottog inte minsta antydan till kritik - tvärtom. Dessutom upptäckte jag att jag trots min höga ålder fortfarande har förmågan att lära mig allas namn första gången. Som grädde på moset har jag denna helg lärt mig vad kommunikationsantropologi är. Och det är bra, för det kommer jag kanske att pyssla med i höst.

Nu är det nästan så att jag ser fram emot att läsa och betygssätta ett dussin ideationella och intertextuella textanalyser om färdtjänst.

3 Comments:

Blogger Jessica said...

Åh antropologi!!! Du vet att många typer av antropologi bedrivs per källstudier, d v s man parkerar sig på kafé och så lyssnar man. Det är så kul, inte så att jag sitter och skrattar åt vad andra diskuterar, men man får konstatera att man inte vet nåt om nåt. Du får ge mig tips på litteratur så ska jag läsa på. Jag lästeekonomisk antropologi i höstas för att inte bli galen. Kul faktiskt.

12:56 fm  
Blogger Heliotropen said...

Jag återkommer med litteraturlista!

10:44 fm  
Anonymous Anonym said...

Du ÄR världens bästa lärare!

8:01 fm  

Skicka en kommentar

<< Home