03 mars 2008

Sakernas tillstånd

Om ni tycker att jag varit lite frånvarande på sistone, eller lite Helen Mirren-fixerad, beror det mest på att jag varit lite off. Jag vet egentligen inte varför, men den senaste veckan har varit tung. Jag har några små anledningar, men inget stort som egentligen förklarar det på ett fullgott sätt.

Hur som helst, i morgon drar min undervisning i gång, så istället för att vara skärrad själv kan jag ägna mig åt att lugna skärrade studenter. De visade ögonvitorna rejält idag när de insåg att de har en inlämningsuppgift till på fredag och att den kommer att betygssättas med den nya betygsskalan à la Bologna: A - F. Jag är kluven till detta med betyg. Jag tycker att det går åt alldeles för mycket tid till att prata betygskriterier, men jag återkommer i frågan när jag faktiskt satt några betyg.