09 januari 2008

Sammanträffanden

I söndags var vi och handlade och stötte på en kompis som var mycket uppskakad. Hon berättade att hon åkt bil hem från fjällen dagen innan och att de, en bit utanför Sveg, hamnat på en isfläck, snurrat runt med bilen och landat i en snövall, oskadda men djupt chockade. De tog sig samman och fortsatte hemresan men någon halvtimme senare mötte de två ambulanser och hamnade sedan i en lång bilkö förbi den plats där tre 19-åringar just klämts ihjäl av en lastbil.

Jag blev lite oroad av hennes berättelse och när vi kom krävde jag att maken, som ju har en röst, skulle ringa till min syster som också skulle hem från fjällen i lördags. Samtalet blev kort. De var hemma och välbehållna och mer fick jag inte höra förrän igår, då jag "pratade" med min syster.

Em bit norr om Sveg hade syrran fått sladd på bilen, snurrat runt, åkt in i en snövall och landat på taket. Alla var oskadda, inklusive de båda undulaterna, men bilen totalkvaddad. Så de fick bärgning till Sveg där de hyrde en bil och fortsatte hem, mycket uppskakade. Ännu mer uppskakad blev äldste sonen och hans kompis, som åkte långfärdsbuss, när de pratat med varandra i mobilen. Kompisen hade mist en kusin i en bilolycka samma datum för några år sedan. Men hem fortsatte de och efter en halvtimme eller så passerade de bärgningsbilarna som höll på att samla ihop resterna av den bil där tre 19-åringar någon timme tidigare klämts ihjäl av en lastbil.

Min syster med familj är alla hemma och vilar sig några dagar nu. I måndags var hon tvungen att köra tillbaka hyrbilen till Sveg och sedan flyga hem. Det var ingen rolig resa.

Och jag fick vatten på min kvarn. Man ska inte åka skidor.

Förresten är det här mitt 250:e inlägg. Applåder, tack!

5 Comments:

Blogger Kiwi said...

Klapp klapp ... ! (Här kan du höra hur det låter)

2:37 em  
Blogger Jessica said...

Applåder!

3:53 em  
Blogger Botilda said...

Klapp, klapp, klapp,
stamp, stamp, stamp,
vissel, vissel, vissel!

(Har du fått tillbaka rösten så att det går att prata med dig nu? Längtar!!!)

3:07 em  
Blogger Heliotropen said...

Botilda: Den kommer och går, men jag kan kraxa lite.

9:11 fm  
Blogger Lime said...

Kraxa!? Jag ser dig mer som Mamma Mu...

12:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home