19 mars 2008

Hjältar och mirakel

Ja, mina vänner. Det är äntligen dags för den årliga Melodifestivalsintervjun. Jag hälsar min goda vän och intervjuare, Sonja P, välkommen tillbaka.

Tack tack.
Det kanske skulle vara jag som intervjuar dig i år istället. Du såg väl hela finalen och allt.

Nej, så roligt ska vi inte ha det. Men på tal om det, Heli, har du kommit över det där med strömavbrottet?
Ja, så där. Det får ju gå.

Nå, vann rätt låt då?
Njae. Alltså, jag röstade ju på Sanna. Men jag som älskar jag mötte Lassie-historier måste ju bara få påpeka att jag har en kompis som har samma förkylning som Charlotte Perelli.

Okej, ja det var ju inponerande ... Hur som helst, finns det några låtar du tycker borde ha kommit till final?
En hel hög faktiskt. Och med risk för att bli påhoppad så tycker jag att Androla borde ha kommit dit. Carola-bashing känns 2007.

Och vem kom med oförtjänt?
Ja, här kan jag helt enkelt planka mitt inlägg från förra året: Jag vill helst inte nämna några namn, men den där äldre manliga blondinen ligger väl bra till.

Vad var årets bästa textrad?
Hela Suzzie Tappers låt var ju full av sådana. Mest för att man vet att hon menar vad hon sjunger. Det höjer alltid en låt.

Och årets sämsta?
Jag har inte hunnit lyssna tillräckligt på dem än, men jag grunnar fortfarande på vad Andra generationen egentligen sjunger. "Feta fälgar formula bensin"?!? Eller, nä.

Vilken låt fastnade då?
BWO:s! Jag vet inte varför, men den sitter som cement. "A-a a-a, lay your love on me." Kolla nu börjar jag igen. Varför var du tvungen att ta upp det?

Okej, då ses vi nästa år igen då?
Absolut. Om teven håller. Tack, Sonja.

1 Comments:

Blogger Jessica said...

För egen del har (...) dina bröst är som svalor som häckar (...) fastnat något gruvligt *skrattar* Och det var inte ens årets upplaga!
Vi ser fram emot nästa års intervju!

11:25 fm  

Skicka en kommentar

<< Home