16 november 2008

Jag mötte Lassie

Ni som följt min blogg ett tag vet att detta är en av mina favoritgrenar - långsökta kopplingar till obskyra kändisar. Nu har jag en ny. Eftersom den känns närmast pinsam tycker jag att det är lika bra att ventilera den ordentligt: En gång i tiden bodde vi i samma port som en känd dörrvakt. (Ja, jag vet att det finns en ordvits dold där, men jag orkar inte reda ut det.) Nu har sagde dörrvakt just gjort slut med grannbarnens mamma. När vi kände henne var hon brevbärare. Nu är hon brevbärare och glamorumodell - vilket betyder att man blir fotograferad med väldigt lite kläder, har jag just lärt mig.

Sitter på jobbet och gör en lektionsplanering trots att det är söndag, och tänker i mitt stilla sinne att det finns många sätt att leva sitt liv.

Har du några kopplingar till obskyra och oväntade kändisar?

2 Comments:

Blogger Jessica said...

Jaha, är det vad en glamourmodell gör...

1:26 em  
Blogger Kajsa said...

Jag tror att en före detta nyhetsuppläsare på TV4:as lokalnyheter har flyttat in i vår port. Men jag kommer inte ihåg vad hon heter. Men det löste min frågvisa dotter härom dagen åt mig genom att ropa efter henne i porten "Vad heter du?" (hon frågar alla i porten vad de heter och på vilken våning de bor). "Annika" vad svaret, så nu ska jag googla på det och se om jag har rätt.
Sen tror jag att jag och Björn Borgs gamla, men då väldigt unga, flamma (glömt namn) passerar varandra i princip varje morgon fast vi går åt motsatta håll. :)

8:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home