04 september 2009

S.A.D.

Fan, fan, fan! Nu måste man inse det. Sommaren är slut. Återigen får man sitta där med sin tvättade hals och så mycket ogjort. Kryddorna som jag planterade - var det inte alldeles nyss? - har jag fortfarande inte använt i maten. Skärgården har jag bara sett från en Finlandsfärja. Min solsäng står orörd. Listan över möjliga utflyktsmål ligger kvar med bara ett ord struket.

Men någonstans i sig får man komma till ro och tänka på det som blev gjort. Sjöarna jag simmat i, älgarna jag klappat. För det kommer ju en ny sommar. Och hösten är också fin och visst finns det saker att se fram emot även nu. Visst finns det väl det?

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja, massor! Och en härlig höstdag är ju lika fin för en utflykt som en härlig sommardag, tycker jag. Man får bara tänka till lite extra med klädseln och packa ner termosen. :-)

/Hello Kitty

1:21 em  
Blogger Jessica said...

Igår ÖS-regnade det här. Som i Noaks-ark-här-kommer-vi-regnade!

10:04 em  
Blogger Kajsa said...

Absolut! Snart är det lucia. ;)

12:21 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag anar en del ironi mellan raderna i era svar. Så jag fortsätter att fråga mig vad det var för fel på mina förfäder som valde det här klimatet. Och vad mina efterlevande kommer att säga om mig för att jag stannade i det.

/Heli

8:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home