15 oktober 2009

Sömnfråga

Den här veckan har jag ett projekt tillsammans med Botilda. Vi ska komma i säng senast klockan tio på kvällarna. Vi måste inte släcka då, men vi ska i alla fall ligga. Själv har jag lyckats två kvällar av tre. Sömn, har det visat sig, är viktigt för välmåendet och stresshanteringsförmågan. Själv mår jag egentligen bäst av nio timmars sömn, men det är ju en ren utopi.

En sak som i alla fall är till hjälp är att låta bli teven. Vår stängs numera av när vi äter middag, och sätts inte på mer den dagen. Undantaget är helgerna. Det ger ett helt annat lugn hemma och jag saknar den inte särskilt mycket än så länge.

Hur har du det med sömnen?

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag försöker gå och lägga mig innan elva. Och jag har inte tittat på riktig tv sedan februari. Ibland slår jag till på SVT Play däremot (och för det nöjet så betalar jag såklart tv-licens också).

/Hello kitty

9:26 fm  
Blogger Botilda said...

Låter skönt det där med teven. Men när äter ni middag? Vi slår inte på den förrän efter middagen (för då är det Bolibompa) och sen står den på till midnatt eller så... Fast jag kan inte påstå att det handlar om så aktivt tittande.

3:07 em  
Anonymous Anonym said...

:-) Ja, vi äter ju middag ganska sent eftersom maken kommer tidigast sex. Oftast halv sju-sju. Och Bolibompa är det ingen som tittar på längre.

/Heli

3:39 em  
Blogger Lime said...

Och idag kan jag skvallra om att hon fortfarande sitter i soffan och surfar... ;)

11:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home