16 mars 2010

Det här är mitt liv!

För fjärde året i rad välkomnar vi Sonja P, som ju i vanlig ordning är nyfiken på vad jag tyckte om Melodifestivalen. Eller hur Sonja?

Ja, det stämmer bra det. Och det är roligt att vara tillbaka. Så, kära Heli, vad tyckte du i år? Så där generellt?
Ja, jag var faktiskt lite besviken till att börja med. Jag tyckte att de hade satsat för mycket på bredden och jag saknade många av de "vanliga" artisterna. Men när vi kom till final kände jag mig faktiskt väldigt nöjd.

Annars känns det som om du har blivit mer och mer nördig med åren, stämmer det? Hm ... ja, jag är ju ingen tabellbitare när det gäller Melodifestivalen, men numera gillar jag inte att se den tillsammans med människor som PRATAR under låtarna! Och det är kanske lite nördigt?

Ja, lite kanske. Du sa ett år att det skulle vara en kall dag i helvetet när du röstade på rätt låt. Hur gick det med det i år? Hur ser väderleksrapporten ut?
Jo, de har, precis som vi här uppe, ganska låga temperaturer därnere i underjorden. Så jag röstade faktiskt på Anna B.

Finns det några låtar du tycker borde ha kommit till final?
Jag missade första deltävlingen så jag fick vänta ända till Andra chansen innan jag blev överkörd, och saltad, av Pain of Salvation - men oj, oj, oj, säger jag bara! Och Neo!

Och vem kom med oförtjänt?
Jag säger som jag gjort flera gånger förut: Jag är skeptisk till blonda män.

Vad var årets bästa textrad?
"I'm glad you're here to take me thorugh the years, but let's admit we're bored to tears", tror jag den går. Den där låten om att det bara är torsdag hela tiden.

Och årets sämsta?
Alltså, vi älskade alla Ted Gärdestad, men Kenneth ... Ett rim till med "gråta" och "kinder våta" och jag skriker!

Vilken låt fastnade då?
Den som fastnade först var märkligt nog Hollow, som jag inte är så förjust i, men det verkar ju hänga ihop. Annars sitter Underbart som en smäck.

Jag vet att du alltid brukar ha en jag-mötte-Lassie också. Hur går den i år?
Mina barn har bowlat med Erik Linder! Och dessutom har en närstående ung dam haft sångerskan i Crucified Barbara som lärare på ett rockkollo. Vad säger du om det, va?

Oj oj, ja det var imponerande. Men nu är det dags för mig att dra hem till Pseudonymia igen. Vi ses nästa år!
Det gör vi, kära Sonja. Sköt om dig!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

3:11 em  
Anonymous Paula said...

Rolig intervju!

6:03 em  
Blogger Heliotropen said...

Tack, Paula!

7:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home