10 december 2005

Tionde luckan

Kanske läge för en kort liten Nobelanekdot?

För några år sedan befann jag mig i Stadshuset på en stor tillställning. Makens förra chef var också där, med sin fru, och de satt hela tiden och jämförde allting med Nobelfesten. "Den här maten var ju faktiskt bättre än på Nobelfesten." "Nu blev vi allt snabbare serverade än på Nobelfesten." "På Nobelfesten får man alltid kall mat, om man inte sitter vid honnörsbordet." Vi runt omkring blev förstås väldigt inponerade och efteråt frågade jag maken hur många gånger chefen och hans fru varit på Nobelfesten egentligen. "En", svarade han. Det är förstås fortfarande betydligt fler gånger än jag varit där.

För att skryta lite har min man sitt namn på en vetenskaplig uppsats tillsammans med en Nobelpristagare. Det är väl det närmaste vi kommer att komma Nobelfesten.

Dagens fråga: Vem har snyggast kläder på årets fest?

5 Comments:

Blogger Lime said...

*hosthost*... jag har varit på två... och fått äta varm mat båda gångerna.

10:51 em  
Blogger Heliotropen said...

Skrytnisse!

11:50 fm  
Blogger Botilda said...

Det närmaste jag har kommit vilken middag som helst på Stadshuset är som sällskap vid korvmojjen tvärs över gatan någon sen natt på väg hem till Kungsholmen. Men... "Vad är väl en bal på Stadshuset"? *suck*

Snyggast klänning hade kronprinsessan. Stiligast var som vanligt prinsessan Lilian. Och blomsterflickorna före desserten.

4:13 em  
Blogger Lime said...

För att lite mildra skrytet kan jag ju säga att jag var där och jobbade båda gångerna...

8:21 fm  
Blogger Heliotropen said...

Nu kan jag avslöja att de vackraste stasserna bars av lillorna M och A som betittade glansen och prakten iklädda sina alldeles egna prinsessklänningar.

6:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home