31 augusti 2006

Smått och gott

En ny påminnelse om de kriminellas behov av svenskkurser lämnades oss igår när Nordeas kunder utsattes för ett svindlingsförsök. Mejlet började så här: "För Nordea har sommar 2006 blivit en av de mest fulla med illegala operationer. Det blir allt oftare att den konfidentiella informationen om våra kunder intresserar svindlare. Det är rätt många som vänder sig till oss för att vi skyddar deras konto mot förlust av pengar." Vi tackar Botilda för det bidraget!

På tal om politik gjorde jag förresten ett litet experiment idag. Jag var inne på Aftonbladets partikollen, valde de tio första frågorna och svarade sedan konsekvent antingen "mycket bra förslag" eller "mycket dåligt förslag". När jag var positiv till allting blev jag folkpartist, när jag var negativ blev jag kristdemokrat. Vet inte vad det säger om alliansen, men lite kul var det.

4 Comments:

Blogger Botilda said...

Extra lustigt är att jag inte ens är kund i den banken. Eller om det är extra olustigt.

11:23 em  
Blogger Heliotropen said...

Det har gått ut till folk på måfå verkar det. En del kolleger här har fått det till sin jobbmejl, vilket ju är rätt lustigt det med.

9:48 fm  
Blogger Rex said...

Om Nordeas kunder läser lika dåligt som de skriver kan det kanske funka :-)

11:41 fm  
Blogger Heliotropen said...

Välkommen hit, Rex, du skojiga kille! Är jag godkänd hos dig nu? Lovar att vara snäll...

4:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home