25 februari 2008

Heliotropen - snart på en prispall nära dig

Jag går med en stegräknare på mig sedan några veckor tillbaka. Mitt mål är att snitta på elvatusen steg om dagen, vilket är en bra grundnivå för en tant i sina bästa år. Min jättebilliga stegräknare som bara räknade just steg gick dessvärre sönder efter ett par veckor så nu går jag med en från Viktväktarna, som envisas med att räkna allt möjligt och för det mesta helt bort i tok. Idag har jag hittills gått elvatusen etthundrasjuttiosex steg, vilket påstås motsvara två komma två kilometer (!) och en bonuspoint. Vilken tur! Då gjorde ju den där McFeasten, pommes fritesen, cappuccinon, semlan och den halva chokladbollen ingenting.

Det är bra att det är sportlov, så att man hinner ägna sig åt sin bästa gren!

5 Comments:

Blogger Kiwi said...

Men vad tar du för pyttesteg? Trippar du fram? Fem kilometer skulle jag säga.

9:39 em  
Blogger thekax said...

Mer sportlov åt folket.

11:03 em  
Blogger Botilda said...

Halv chokladboll. Chockerande!

11:37 em  
Anonymous Anonym said...

Peter: Ja, asså, den är inte kalibrerad. Säger han som är teknisk hemma. Jag tror som du.

The Kax: Jajemän!

Botilda: Fast semlan var hel, om än med det mesta av grädden bortskrapad. Och när skulle vi börja på VV nu igen?
/Heli

12:07 fm  
Blogger Kajsa said...

Usch, nu får jag dåligt samvete. Min pajade också och jag har inte skaffat någon ny.

7:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home