16 april 2008

Avlyssnat

Livet fortgår ju trots allt som vanligt, och det kan ju vara bra att bli påmind om det. Lilla A satt igår och skrev flitigt på min önskelista till jul.
Lilla A: - Mamma, vad kommer först i "docka"?
Mamma: - D.
Lilla A: - Som i Dante?
Mamma: - Ja.
Lilla A: - Vad kommer sedan?
Mamma: - O.
Lilla A: - Som M har i sitt namn?
Mamma: - Ja.
Lilla A: - Vad kommer sedan?
Mamma: - C.
Tystnad. Jag går bort och tittar och hon har skrivit ett perfekt C.
Mamma, imponerad: - Känner du någon som har ett C?
Lilla A, lyckligt: - Alfabetet!

Lilla M å sin sida har upptäckt imdb.com:
Lilla M, upphetsad: - Mamma, vet du att du bara är fyra centimeter längre än Sarah Michelle Gellar?
Tänk var man lär sig mycket på internet!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har A några bekanta som heter Dante eller har du redan skolat henne i klassisk litteratur?

9:28 fm  
Anonymous Anonym said...

Vi läser honom varje kväll. På italienska.

Nä, det är en kompis på dagis.

/Heli

5:37 em  
Blogger thekax said...

Jag skulle vara glad om jag bara var 4 cm längre än någon skådespelerska. Tror inte det finns någon som är så lång.

Fast Imdb är nog inte att lita på. Jag sökte på längd 1,82 och fick då träff på en enda skådespelare. Borde väl finnas fler? Men så kom jag på att jag ju sagt att det skulle vara en som var 4 cm kortare. Och när jag sökte på det fick jag träff på en kvinna (faktiskt) som var 1,83!

11:18 em  
Anonymous Anonym said...

Kax: Sigourney Weaver är 1,82!

/Heli

8:57 fm  
Blogger Fanny said...

underbart. underbart. :-)
själv har jag en 4-årig son som upptäcker hur man spelar dataspel. han vet redan vad shift-tangenten är. Han talade om för mig igår att man flyger mulle meck genom att trycka på shift-tangenten.

10:19 fm  

Skicka en kommentar

<< Home