25 maj 2009

Hon är gullig när hon sover

Idag fyller lilla A sju år. En del människor blir kanske glada och trevliga på sin födelsedag. Lilla A blir en tyrann.
- Idag fyller jag år, idag får jag bestämma! deklarerade hon frankt och utnyttjade flitigt sin nya ditatorsroll till att beordra oss att sjunga, förbjuda oss att äta innan hon sagt att det var okej och så vidare.

Efter middagen utspelade sig följande lilla replikskifte:
Lilla A (på toaletten): - Jag är klar! Jag är klar! Jag är KLAR!!!
Mamma kommer rusande.
Lilla A: - Jag är inte färdig. Gå din väg. Man ska inte stå och se på när ens barn bajar.

Och ja, hon är gammal nog att torka sig själv. Och ja, hon är rätt söt, trots allt.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

*asg*

/Hello Kitty

8:56 fm  
Blogger Botilda said...

Hon är väldigt söt. Trots allt! Och gullig med sin gudsyrra!

10:02 em  
Blogger Lime said...

Vad var det jag sa om fjortis... ;)

5:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home