27 november 2010

6 Min dag

Jag klev upp tio i åtta, strax innan klockan skulle ringa. Det var lite kallt inne så jag gjorde envisa försök att få igång en brasa medan jag fejsbuckade lite (och bland annat konstaterade att en vän suttit fast hela natten på E4:an på väg mot Umeå). Så småningom dök resten av familjen upp och vi åt frukost.

Efter frukost klädde lilla A och jag på oss och gick över för att ta farväl av grannarna som flyttade till Umeå i dag (det var deras flyttlass som satt fast på vägen). Sedan tog jag lilla M med mig och åkte till centrum där vi införskaffade bland annat ett par vita strumpbyxor till lilla A, samt fikade.

När vi kom hem igen blev det lite stressat och irriterat. Vi höll på med tvätt och packade samtidigt saker till lilla A som skulle gå luciatåg. I väg till församlingshemmet (lite grinigt i bilen). Men luciatåget gick bra och vi fikade efteråt och tog en sväng upp till en julmarknad. KALLT!

Så mellanlandande vi snabbt hemma innan det var dags att åka på middag hos vänner. Där satte lilla A och dottern i huset upp en pjäs om en riddare, en prinsessa, en mormor och en tvåkönad flugsvamp som kunde prata. I övrigt konverserade vi mycket trevligt och åt vansinnigt gott.

Så småningom åkte vi hem.

1 Comments:

Blogger Lime said...

Håller du på att driva upp en dramaten-chef? ;)

6:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home