27 juni 2007

Snabb rapport

Min mamma har lagts in på en geriatrisk klinik. Det känns bra och tryggt mitt i alltihop. Själva åkte jag till jobbet idag, lätt drogad för att klara det. Stämningen var inte den bästa och känslan av overklighet gav inte med sig. Ingen förväntade sig något av mig. Ingen hade jättestor lust att prata med mig. jag suddade ut mig själv och mina arbetstider från whiteboarden. Det kändes på något perverst sätt bra, men ingen märkte något.

Åkte sportbil på lunchen (kram på dig Botilda) och var och iväg och pratade med en olyckssyster. Jobbmässigt blev inget gjort.

I morgon ska jag ha ett möte med chefen, och eftersom jag har den största av tillgångar - goda vänner - får jag med mig min kära vän B som stöd.

I övrigt gläder jag mig åt de korta stunder när livet faktiskt känns okej. Korta korta stunder när jag kan andas nästan obehindrat. Dessemllan sitter en elefant på mitt bröst.

4 Comments:

Blogger Botilda said...

Å, så bra att B följer med!

Har du bokat lunch på fredag? Jag kommer att vara i närheten (men inte alldeles nära...) under någon del av dagen - kan gärna vara runt lunch. Känner att jag behöver berätta för elefanten att jaktsäsongen på just elefanter är i full gång.

10:23 em  
Blogger Heliotropen said...

:-)

Kanske bestämmer jag mig för att äta med några utvalda arbetskamrater på fredag. Vi får se ... Tack för idag!

11:44 em  
Blogger Fanny said...

Tänker på dig! *kram*

11:11 fm  
Blogger Jessica said...

Tankar härifrån också!!
Och jaktsäsong på elefanter vore inte helt fel. Ge mig ett gevär och jag sällar mig till jaktstyrkan.

11:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home