26 juni 2007

Timing is everything

Universum har i sin outgrundliga vishet bestämt att detta var rätt dag för min mamma att åka in på sjukhus. Sedan hon trillade och slog sig har hon inte bara varit en dysterkvist i mästarklass ("Nej, jag vill inte komma hem till er. Jag vill bara sitta här och gråta.") utan också haft problem med svullna fötter som blivit svullna anklar som blivit svullna underben som blivit svullna ben. Idag åkte brorsan in med henne. Troligtvis är det hjärtat som inte orkar med.

Universum bestämde också att det här var rätt dag för mitt företags högsta chef att skicka hem ett sommarbrev till mig. "Tack för ett bra år. Förändringarna går åt rätt håll. Blablabla tjafs tjafs." Mina barn blev lite förvånade över att se mig öppna ett brev och sedan riva sönder innehållet i mikroskopiska bitar.

Nu kommer jag troligtvis att tillbringa kvällen på Karolinska sjukhuset. Men det är ju också kul.

Etiketter: , ,

2 Comments:

Blogger Kajsa said...

Fyfan för allt jobbigt som händer dig just nu! Kan inte säga mer. Hoppas din mor blir bra.

6:45 em  
Blogger Jessica said...

åh gumman, många kramar.
Även om du inte behöver en kväll på en akutmottagning så kanske din mamma behöver en akutmottagning.

8:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home