31 maj 2007

How do you do?

Undrar ni vart alla de där samhällstillvända och -kritiska inläggen som jag skrev förr tog vägen? Jag med. Det är ett effektivt sätt att få människor ointresserad av frågor som rör större saker än de själva: Håll dem hela tiden i ovisshet om huruvida de kommer att kunna försörja sig i framtiden. Man skulle kunna bygga en konspirationsteori kring detta. Men det förutsätter också tillgång till mental energi.

Å andra sidan är jag inte så förlamad av oro som jag brukar vara. Faktiskt har jag upplevt fördelen med att vara pessimist: Jag blev inte så djupt chockad av det besked vi fick för några veckor sedan. Jag hade ju redan målat fan på väggen i väldigt klara färger och deras version var, ärligt talat, rätt dassig.

Vad som händer i världen i övrigt har jag dock ingen aning om. Just precis här händer mest feber, kalasförberedelser och deadlines (kan jag få en vettig pluralform, Botilda?).

Hur har ni det?

2 Comments:

Blogger Jessica said...

fast man orkar ju bara så mycket. Har man fullt upp med sitt eget elände så är det ibland för mycket att bry sig om extrapriserna på Coop.

7:17 em  
Blogger Botilda said...

En deadline, flera leveransdatum?

Här händer feber, förkylning och försök till planering av närmaste framtiden. Samma okunskap om världen i övrigt som du (säger att) du har. Tack för att jag, som ju har "fel" morgontidning att knappt hinna bläddra i, ändå fick ta del av Fälldins kommentarer. Men hur går man vidare?

9:13 fm  

Skicka en kommentar

<< Home