12 februari 2008

Sol i hjärta och sinne

Jag känner mig plötsligt på så oförskämt gott humör. Kanske beror det på att jag var ute och hade trevligt i går med kära Botilda. Vi drack vin så att vi blev fnissiga, roades av att Akademibokhandeln i Skrapan rekommenderar Scener ur ett äktenskap som Alla hjärtans dag-present, och stördes knappt ens av att hovmästarinnan i baren högst upp var osedvanligt snorkig. Fast om jag var en sådan där elak bloggare skulle jag hänga ut henne med namn och bild.

Kanske beror humöret också på att jag gjort något som jag ältat så länge: Jag har skrivit till min före detta chef om en utvärdering han gjort av mig som ska ligga till grund för mitt betyg, och jag har skrivit till facket om alla turer under hösten. Det känns så befriande att ha det gjort. Nu hoppas jag att jag ska kunna sluta älta det i alla fall! Fast känner jag min gamla arbetsgivare rätt återkommer de väl snart med något annat jag kan reta upp mig på.

Etiketter: , , ,

3 Comments:

Blogger Botilda said...

Heja dej! Mer sånt ska man ha: kul och drinkar liksom beta av sånt som stjäl energi.

Ska vi ge Skrapan en chans till? Snart?!

8:14 em  
Blogger Jessica said...

Eller så är det i och med det färdigt?
Helt plötsligt ringde den snorkiga (apropå sånt) AF-människan och sa att den arbetsträningsplats JAG sånär fixat själv nu hade hört av sig och kanske eventuellt kunde erbjuda erbjuda en plats. Fast jag hade ju redan bestämt mig, vet inte vad hon hade trott att jag skulle göra, begära en andra chans? Jag sa nej elva gånger, det var samtalet i sin helhet, okej jag sa ja en gång när vi la på också. Och nu är den biten avslutat, förutom att jag måste träffa den där jävla människan en gång till för "avslutningssamtal"

9:08 em  
Blogger fanny said...

Heja!!! *från din privata cheerleader* (det måste vara något i luften just nu, det är andra vännen jag kan skriva "heja" till idag!!!)
Hoppas det håller i sig! *kram*

9:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home