09 maj 2008

Allmänbildning à la SVT

Jag har alltid gillat teve. Och jag har alltid ansett att det är allmänbildande att titta på teve. Just nu har jag ett ypperligt exempel på det här hemma. Idag tiggde döttrarna till sig varsitt par Foppatofflor. Inte för att de tycker att de är så snygga, och definitivt inte för att de vet vem Foppa är. De vill kunna leka barnmorskor. Så just nu hör man från lilla M:s rum repliker som: "Nej, tyärr. Du kan inte få någon epidural. Du är för öppen." och "När du känner nästa värk ska du bara trycka på."

6 Comments:

Blogger Kajsa said...

Hahaha, vilka sköna kommentarer! :D Men Barnmorskorna - ser dina döttrar på det? Inte ens jag pallar att se det, fast jag är ju i en lite känslig period när det gäller just förlossningar.. (här hemma vägrar vi förresten ordet Foppatoffel och kör stenhårt på crocs. Inte för att jag vill ha några själv, men Lydia hade ett par förra sommaren och de var faktiskt så jäkla bra och praktiska så hon ska nog få ett par i år igen.)

9:49 em  
Blogger Digidiva said...

HAHAHAHAHA.

10:00 fm  
Blogger Digidiva said...

(Jag har fullt upp med mina AA-möten så jag hinner inte skriva så lånag kommentarer;-)

10:01 fm  
Anonymous Anonym said...

Kajsa: Nä, de är ganska hårdhudade de små liven. Själv bölar jag hela tiden, men de har liksom inga referensramar. En sak som slår mig när jag tittar är att man ser så lite av den där dramatiken man själv känner inombords. Hur mycket man än skriker så syns det ju inte hur ont man har. Det kändes lite konstigt att inse.

Digidiva: Och du har ju två saker att göra: Först måste du läsa tidningarna. Sedan måste du gå på mötena. Busy. busy.

/Heli

12:30 em  
Blogger Botilda said...

Sötnosar! Jag gråter och skrattar mig igenom programmen och ångrar nästan mitt yrkesval.

För övrigt kommer inga foppatofflor över vår tröskel! De är fula och plastiga och NEJ - men pappan är av annan åsikt, så trots att sista ordet är sagt vet man aldrig hur det blir ;-)

8:09 em  
Anonymous Anonym said...

Botilda: Att ha en barn är en väldigt bra träning i att acceptera andra människors smak. Hur den än är beskaffad.

/Heli

8:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home