29 september 2008

Vardagens små mysterier

Det finns mycket jag funderar över. Och då menar jag inte bara sådana där vardagliga funderingar som vem det är som slår knut på guldkedjor när man sover eller vem som skruvar upp bläckpennorna i min väska eller hur det kan komma sig att det bara är de som gått in i de allra mest uppenbart dödsdömda förhållandena som beslutar sig för att tatuera in varandras namn på någon väl vald kroppsdel.

Nej, den viktigaste frågan för mig just nu är: Hur kan en annars så pass blygsamt dimensionerad sexåring ta så mycket plats i en dubbelsäng? Lilla A drömmer mardrömmar och kommer in till oss varje natt och jag vaknar ofelbart fullständigt mörbultad. Igår natt drömde jag att jag fått vårdnaden om en gravt skoliosskadad och tämligen överviktig kvinnlig paralympiker som envisades med att sova ovanpå mig, och så vaknade jag och kände mig därefter, utan att någon låg på mig överhuvudtaget.

Vad funderar du på för mysterier?

1 Comments:

Blogger thekax said...

Just nu önskar jag bara att jag över huvud taget hade möjlighet att fundera.

9:57 em  

Skicka en kommentar

<< Home