16 september 2008

Andra säger att det syns!

Nu har vågen stått still i tre veckor, vilket är ett första klassens i-landsproblem, men inte desto mindre jobbigt när man kämpar för att den ska röra sig neråt. Och i morse när kag lämnade lilla A på förskoleklassen tittade en av hennes klasskamrater på mig och frågade:
- Ska du ha en bebis?
- Nej, jag är bara tjock ändå, svarade jag glatt.

Men tjock är jag faktiskt inte. Ungjävel.

Tillägg 16.10:
När jag hade gått gick tjejen fram till lilla A och sa:
- Din mamma är ful.

Ungjävel!

8 Comments:

Blogger Botilda said...

Vilken elak liten snorvalp! Stackars lilla A som har en sån klasskompis, och stackars lilla A:s mamma. Förmodligen stackars snorunge också som behövde angripa lilla A med det värsta hon kunde tänka ut.

(och inom parentes - du ser inte ett dugg gravid ut)

Min lilla A var mycket nöjd över att ha fått prata med er allihopa i telefon. Det är noga det där, när vi ringer till mormor ber hon alltid att få prata med morfar också. Alla hon gillar!

9:03 em  
Blogger Fanny said...

Men hallå!

7:27 em  
Anonymous Anonym said...

Vet du, jag har också fått höra det av en liten tjej i den andra förskoleklassen i samma byggnad.

- Har du en bäbis i magen?
-Nej, jag har bara en kula där.

Btw, är i din arbetsplatsbyggnad två till tre ggr/v denna termin. borde kunna funka med en lunch nån gång då. Mailar med lite mer info.

7:45 em  
Blogger Kajsa said...

Vad?! Det låter verkligen som en ungjävel. Lite uppfostran kan man väl kräva. :(

10:30 em  
Blogger thekax said...

Korkad unge. Vet varken hur en kvinna med bebis i magen ser ut eller hur man uppför sig som folk. Men man ska inte ta åt sig. Hon har det säkert svårt!

10:11 em  
Blogger Jessica said...

Jag instämmer med fanny. Hallååå? Är det det första man säger liksom? Snorunge.

12:37 em  
Blogger Lime said...

Saken är ju den att du har minskat i sidorna och då blir ju det där som blir kvar mitt fram mer framträdande.

Bättre att vara jämntjock alltså... ;)

9:24 fm  
Blogger Heliotropen said...

Lime: Så när man blir smalare får man ett ökat djup? Heavy!

11:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home