29 januari 2009

Faran (tillfälligt) över?

När det gäller kursen har allt ordnat sig till det bästa. Min studierektor la sig platt och bad bara helt enkelt om ursäkt. Mina 80 % är redan fyllda till bredden och hon kan inte tvinga på mig mer. Det var ju inte vilken kurs som helst heller. Jag skulle handleda 20 utländska studenter i uppsatsskrivande. Inget man gör på en kafferast, speciellt om man inte annars jobbar med svenska som främmande språk.

För mig gäller det dock att inse att faran inte är över. Tåget kör kanske långsammare nu, men jag är fortfarande på väg åt samma håll. Något måste göras, jag vet bara inte riktigt vad.

1 Comments:

Blogger Digidiva said...

Hmm...det där är en så himla svår situation. Egentligen är det så enkelt som att inget jobb är värt att offra sin hälsa för. Samtidigt där ute i "verkligheten" finns räkningar som ska betalas osv osv. Hoppas att du lyckas prata vett med din studierektor så att tåget kan åka på i ett behagligt men ändå effektivt tempo genom kunskapens landskap istället för att skena rätt ut över ett stup!

Så. Det var vad jag ville säga om det ämnet. Trevlig helg!:)

10:34 fm  

Skicka en kommentar

<< Home