26 februari 2009

Sportlovsskoj

Om ni tyckt att jag varit mer frånvarande än vanligt så stämmer det alldeles utmärkt. Det has haft sportlov nämligen, med några dagar i Småland.

Där gör man andra och helt annorlunda saker än hemma. Man äter till exempel pizza på Pizzeria Shalom i Högsby, man tokhandlar saker man inte behöver bara för att de är billiga, man tittar på nyfödda lamm och döda kalvar. Man grillar korv i skogen. Man åker fyrhjuling (nåja, vissa av oss). Man låter sig sminkas av uttråkade sexåringar och sminkar dem sedan tillbaka (och ja, jag är också emot smink på barn):
Lilla A (beundrar sig själv i spegeln och närstuderar sedan mamma): - Hm ... Varför blev du inte lika snygg som jag?

Och så roar man folk i bastun i simhallen i Hultsfred:
Mamma (ganska tyst): - Nej, låt bli mina bröst. Du får leka med dina egna.
Lilla A: (mycket högre): - Nä, det är inget kul. De är inte lika stora.

Men nu är man hemma igen.

2 Comments:

Blogger Lime said...

Jag förstår hur hon tänker... ;)

9:08 em  
Blogger Heliotropen said...

Visst, det är ett oantastligt argument.

11:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home