27 mars 2009

Alltid nåt

Jag lever i alla fall, konstaterade min nya sjukgymnast igår när hon kollade mina reflexer. Det var å andra sidan det mest positiva hon hade att säga, för i övrigt var det bara fel på mig: Jag är sned. Vänster ben är förmodligen kortare än höger. Jag pronerar. Ryggen är sned. Höfterna är sneda och naveln sitter inte i mitten! Och allting är påverkat: diskarna, nerverna, musklerna. Vad som orsakat vad kan man inte säga. Just nu, förklarade hon, är jag helt enkelt för dålig för att hon ska kunna behandla mig. Och jag tyckte att jag hade en ganska bra dag. Nu ska jag gå med gördlar för att bli lite bättre. Men men, vem behöver ett sexliv?

4 Comments:

Blogger thekax said...

Alla är vi snea. De kan konsten att hitta fel. Min kiropraktor konstaterade till exempel första gången jag tärffade honom att jag haft skolios. Visserligen bara lite, men ändå. Det har ingen annan berättat tidigare.

7:28 em  
Blogger Jessica said...

Behöver du ha ryggortos?
Jag går hos en OMT-sjukgymnast. De är som kiropraktorer fast i sjukgymnastform, vidareutbildade i ortopedisk manuell terapi.

8:09 em  
Anonymous Anonym said...

Jessika: Hon är OMT:are.

/Heli

9:30 em  
Blogger Jessica said...

Attans då!

1:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home