18 november 2009

Rävsax

Här sitter jag med dåligt samvete.

Lilla A går i skolan igen för tredje dagen. I morse lämnade jag och från det att hon vaknade var jag hennes slagpåse. Ingenting kunde jag göra rätt. "Jag hämtar dig vid fyra i dag", försökte jag på vägen till skolan. Jag ligger ju redan efter med allt och folk börjar flåsa mig i nacken. Varför blir jag aldrig klar med rättningen av omtentorna, insändarna, annonsanalyserna eller labbrapporterna? Hur lång tid ska 70 texter behöva ta egentligen? "Nej, jag vill bli hämtat klockan två," sa lilla A bestämt.

Och här sitter jag nu. Har hunnit fyra rapporter. Klockan är tjugo över ett. Mitt barn lider. Jag med.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

godkänn ALLA elever som skickat in något och ta ledigt resten av dagen.

/Hello Kitty

3:53 em  
Blogger Lime said...

Som en av mina lärare i programmering sa "Jo, jag vet att alla inte var godkända, men jag hittar inte era tentor, så jag ger alla godkänt. De som vill ha VG, kom till mig så underkänner jag er så ni kan ta omtentan."

10:05 em  
Blogger Botilda said...

Gillar Hello Kittys förslag! Man borde kunna göra ett generiskt svarsformulär och bara skriva dit namnen också. Alltid lär de sig nåt... (Jag har en hel kurs jag inte vågat öppna inlämningsmappen till än – visserligen bara med 5 studenter, men ändå.)

10:17 em  
Anonymous Anonym said...

Jo, hm, fast det var ju det där med att de väntar sig ymniga kommentarer på allt från stavning och formalia till om syftet verkligen är ett syfte och om inledning och bakgrund bildar en vacker tratt eller ej ...

Gjorde i alla fall en halvmesyr. Hämtade lilla A två. Var ute med henne i ett par lekparker någon timme, rättade lite till och tog sedan med henne till centrum på några hemliga uppdrag. Sedan satte jag mig igen på kvällen. Det blir nog mycket kvällsjobb framöver.

/Heli

10:52 fm  
Blogger Digidiva said...

For what it´s worth så skickar jag en hel säck värmande, digitala kramar.

4:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home