30 januari 2007

Arg Heliotrop, tvärilsk Heliotrop

Jag såg den andra delen av dokumentären om Fi (missade den första) och blev så himla arg. Hade faktiskt ingen aning om hur uppenbart medierna skruvade till saker och ting. Jag trodde på det där om att Tiina Rosenberg sagt att det var könsförräderi att ligga med män. Jag trodde på att de extrema och avvikande fått övertaget i partiet, och jag reagerade inte med raseri när Aftonbladet publicerade sin käcka klippdockor på temat bygg din egen feminist, men hår under armarna och fula skor. Ursäkta, men hur jävla reaktionär får en tidning lov att vara egentligen?

Jag är nog naiv men jag trodde inte att vi i Sverige 2006 förde politiska diskussioner på den här nivån. Jag trodde inte att alla skulle stå och se på helt likgiltigt när aspirerande politiker får dödshot och hatbrev på temat "ni flator är så jävla äckliga för ni knullar varandra med dildon". Nu vet jag bättre. Partiarkatet lever, ivrigt påhejade av alla antifeminister och homofober och de tänker inte ge sig.

Tvi, tvi, tvi!

Men för er som inte är homofober (och det gäller väl ändå alla som läser här?) kan jag rekommendera underbara Brudens blogg. I morgon avanonymiseras hon, så passa på att läsa och njuta.

Etiketter: , , , ,

1 Comments:

Blogger Kajsa said...

Kände likadant när jag såg, också bara del två, dokumentären! "Shit, vad lurad jag har blivit", tänkte jag först. Min andra tanke blev "Nästa gång röstar jag på Fi bara för att ge fingret åt alla som sitter och tror att de inte måste ta Fi på allvar!"

Aftonbladets sjuka klippdocka hade jag aldrig sett förrut, men höll på att ramla baklänges när den visades i dokumentären! Att de inte har anmälts för den är otroligt.

10:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home