14 maj 2007

... och så lite Melodifestival

Låt mig säga det helt kort: Jag tycker att Sverige består av en bunt dåliga förlorare just nu. Att The Ark blev besvikna är väl en sak (även om jag tycker att det gick till överdrift också), att alla andra börjar prata om skandal och röstfusk och ESC:s död tycker jag är töntigt. För kom igen: Vinnarlåten var faktiskt en av de bästa. Och flera andra öststatslåtar var också värda höga poäng. The Ark var kanske proffsigast (fast jag tycker att de har gjort bättre ifrån sig vid andra tillfällen), men om inte andra som ser tävlingen gillar den typen av musik så ... ja, då går det som det går.

Själv tycker jag det var lite kul att en lesbisk kampsång vann. Och jag tycker inte att Marija är särskilt lik Lotta Bromée. Och jag tycker inte att hon borde ha varit snyggare. Charlotte Perellis kommentar om att det behövdes mer kvinnlig fägring (fällt innan hon la till de hårdfönade körtjejerna, antar jag) var bara pinsam. Nog om detta.

Etiketter: , ,