19 maj 2007

Möte med det okända

Naturligtvis tror ni inte att jag är synsk, men då biter ni er i tummen. Se här bara på bevisen, insamlade under bara några få dagar:

1. Härom natten drömde jag att lilla M blev uppäten av krokodiler. Det var mycket realistiskt och obehagligt och jag funderade länge på vad som inspirerat drömmen, utan att komma på något. Kvällen efter ser jag och maken en film där en alligator kalasar på kroppsdelar. Och filmen hette – Déjà vu.

Nå, hör ni de snabba stråkarna i bakgrunden? Kuuusligt!

2. I förrgår kväll roade vi oss med att dricka några drinkar. Nästa dag (igår alltså) skulle jag ut och köra bil. Jag var inte särskilt orolig, men gav mig ändå på att räkna ut hur mycket jag druckit och hur snabbt jag borde har förbränt det. Sedan körde jag två kilometer bort till vårt centrum. På vägen åker jag givetvis rakt in i en poliskontroll och får blåsa för första gången i mitt liv. Jag måste ha verkat löjligt nervös, men klarade mig så klart.

Så: Vad säger ni nu då? Är jag en spåflipp eller -flopp?

Etiketter: , , ,

1 Comments:

Blogger Fanny said...

Haha, tips: lyssna på Morronpasset i P3 mellan sex och halv sju på morgonen på vardagarna... de har voodoo-hörnan, sååå bra! "voodoo, schamanism, area 51, vigvatten och vättar..."

8:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home