25 januari 2008

Heliotropen kommer ut

Ifall ni tyckt att det varit väldigt tyst om jobb här på bloggen ett tag, så har ni ju alldeles rätt. Det var ett par saker jag ville ha klart innan jag gick ut i offentligheten. Men nu kan det avslöjas: Jag har ett jobb. Jag tog det roligaste av de jobb jag erbjöds en vecka före jul och är följaktligen universitetslärare i svenska denna termin, och kanske med förlängning i höst. Det känns roligt och spännande och nervöst och utmanande och en massa andra saker också, även om det här faktiskt är något jag gjort förut.

Det är en stor omställning förstås, och det kommer jag nog att skriva mer om här. Men inte just nu, för idag är jag hemma för att skriva roman, så nu försvinner jag snart in i dimmorna.

Vi ses!

Etiketter:

7 Comments:

Blogger Jessica said...

Jätteroligt för dig :) :)

10:01 fm  
Blogger Lime said...

Hurra hurra!

Bara för det tänker jag fira med att inte dricka champange ikväll.

6 dagar till... ;) Förra året var vi nästan inne i mars innan jag drack prit.

12:07 em  
Blogger Kajsa said...

Grattis! Skönt att höra.

12:39 em  
Blogger Fanny said...

Grattis grattis! Vad kul! *nyfiken*

4:37 em  
Anonymous Anonym said...

Vi gratulerar universitetet som lyckats värva en sådan kompetens.

6:56 em  
Anonymous Anonym said...

Men glöm inte bort att Ian McEwan är ond, ond, OND!

9:24 em  
Blogger Heliotropen said...

Suzanne D: Jag erkänner, Mlle, jag var väldigt trög med att knäcka edert alias!

10:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home