29 januari 2008

Plus och minus

Fördelar med nya jobbet:
- Här är nästan alldeles tyst.
- Jag har tid att läsa och tänka, och tänka en gång till.
- Jag har varit här förut, så jag känner folk.
- Det är aldrig långt till en cappuccino. Jag har tre caféer i samma hus.
- Jag ska få undervisa.
- Jag älskar Frescati!

Nackdelar med nya jobbet:
- Här är alldeles för tyst! När man sitter i ett kontorslandskap försvinner alla ljud i ett slags allmänt brus. Här hörs allt: Oj, nu är det någon som går i korridoren, liksom.
- Jag har svårt att koncentrera mig på att hela tiden läsa och tänka.
- Hon vid bordet bredvid, scottish pölsa, ekorren med flera jobbar inte här!
- Här finns inte så ofta någon att fika med.
- Studenter är konstiga djur. Jätteunga en del av dem. Jag tror att de tillhör en annan art, en sådan där med konstiga, blippande apparater i fickorna och rakade underliv.
- Det är långt till Frescati.

Så vad överväger? Ja, det beror nog på dagsformen. Men jag längtar inte efter mina gamla chefer eller min gamla vd. Och inte särskilt mycket efter mina gamla arbetsuppgifter. Men min gamla utsikt över Sergels torg - ja, ibland.

Etiketter: ,

5 Comments:

Blogger fanny said...

Om du vill kan jag släpa mig ut till Frescati nån dag och fika med dig... saknar faktiskt det stället...
Säg tid o plats bara... :-D
*kram*

5:56 em  
Blogger Heliotropen said...

Det låter jättetrevligt, Fanny. Mejlar du mig?

7:02 em  
Blogger thekax said...

Har du sett någon av studenternas rakade underliv??? Eller hur vet du att de har det? :-o

11:00 em  
Blogger fanny said...

hm. har jag din aktuella mailadress? *osäker* jag ringer dig istället. telefon är underskattat i dagens mail/blogg/facebooksamhälle... :-D

8:25 fm  
Blogger Heliotropen said...

The Kax: Vissa saker vet man bara. Jag är ju trots allt adjunkt.

9:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Home