05 februari 2008

Vad jag gillar

Jessika skrev häromdagen om saker hon tycker om och jag tycker att det var ett lovvärt initiativ. Det är lätt att man gnäller för mycket. Så nu ska jag koncentrera mig en stund på sådant jag tycker är bra:

- Lilla M:s garv. Det finns ingen som skrattar som hon - med vidöppen mun och hela kroppen med på noterna. Samma garv nu som när hon var bebis. Jag hoppas att hon aldrig lägger av med det.
- Lilla A:s fingrar och tår. Visst, jag tycker om allt på mina barn, men just fingrarna och tårna på min minsta gör mig alldeles hänförd.
- Att få sms från en god vän. Spelar inte så stor roll vad det står. Det är en bra påminnelse om att man har vänner och att de tänker på en.
- Att ta en promenad en sådan där dag när kroppen känns lätt och stark.
- Cappuccino i riktiga koppar, med mönster i mjölkskummet.
- Kommentarer i min blogg. Det är väl lite billigt att skriva det här, men jag gillar det verkligen!
- Att försvinna in i den fiktiva värld jag själv skapat.
- Att dela interna skämt med min man.
- När någon av mina hibiskusar blommar.
- Att sitta i solen och äta en glass.
- Ett fint dukat bord - hemma hos mig.
- Böcker som jag måste läsa till och med i rulltrappan för att det inte går att släppa dem.
- Att sätta på mig nya kläder, även om det bara är ett par sockor.
- När lilla A skriver mitt namn på en teckning, snett och vint och med en del bokstäver bak och fram.
- Skottland.
- Att dansa med mina barn.
- Mörk choklad.
- Lukten av mina döttrars hår, när det luktar av dem och inte schampo.
- Att ha nybäddat i sängen.
- Att stå inför en grupp studenter och känna att jag vet vad jag pratar om.
- Att få vara ensam en stund på dagen en vardag.
- När jag kommer på en ny idé.
- Popcorn och en bra film, samtidigt.
- Att vara i ett rum fullt med människor jag tycker om.

Vad gillar du?

2 Comments:

Blogger thekax said...

Du fick just ett sms från en vän.

10:37 em  
Blogger Kajsa said...

Åh vilken härlig idé med en sån lista. Borde slipa på en egen endera dagen. Om inte annat så för min egen skull. Fokusera lite på det härligt i livet.

11:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home