30 januari 2009

Mamma och lilla M smsar

Lilla M är hemma med pappa och lilla A för alla tre har influensa. Mamma måste åka till jobbet och sedan gå på möte på kvällen. Vilken tur att det finns mobiltelefoner.

Mamma (08:31):
Puss på dig, rufsmaja!
Lilla M (08:53):
Jag är inte lika rufsig i håret som det var igår. Puss.
Mamma (08:53):
Nä, fast du är min rufsmaja ändå!
Lilla M (08:56):
Ok

Mamma (16:04):
Hur har du det idag?
Lilla M (18:18):
Jag mår bra. Hur mår du själv?
Mamma (18:19):
Rätt bra. Jag har just ätit en semla!
Lilla M (18:22):
Nu blir hela familjen upprörda. Puss.
Mamma (18:22):
:-)

Lilla M (19:30):
Jag har byggt en modell av Titanic. Här är den:


Lilla M (19:55):
Jag längtar efter dig. Puss.
Mamma (19:56):
Alla här tycker att Titanic är jättefin. Längtar också!

Lilla M (20:23):
Lilla A och jag ser på E.T. med svenskt tal.
Mamma (20:43):
Kul!

Mamma (21:01):
Tittar ni fortfarande?
Lilla M (21:51):
Nej, filmen är slut. Hur långt har du kommit?

Lilla M (22:21):
Pappa och lilla A sover så du får vara tyst när du kommer hem. Förresten, när kommer du hem? Jag längtar! Puss.

Sedan kom jag hem.

3 Comments:

Blogger Botilda said...

Jamenokejdå, det finns en mening med att de blir större ;-) Fina, omtänksamma lilla nattuggle-M.

(Sprallin vet bara att när man inte vill prata längre trycker man på röda knappen. Det praktiserar hon rätt ofta och utan förvarning...)

3:35 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, tioåringar är väldens bästa. Sexåringar är inte dumma de heller. Lilla A:s livbåtar kommer i morgon, om jag hinner. Måste erkänna att jag inte brukar vara lika produktiv när jag har flunsan.

/Heli

4:58 em  
Blogger Kajsa said...

Åh vad härligt och smart att kunna skicka hälsningar per sms. Har aldrig tänkt på att man kan smsa med sina egna barn, men det är klart man kan. Har bara ingen erfarenhet av det själv (än). Hoppas familjen kryar på sig och skönt att du fick gehör för din åsikt angående att ta på dig en till kurs. Hur känns det nu, när du hållit på ett tag, att undervisa? Känner du att du kan tänka dig att stanna kvar i längden?

7:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home