07 april 2009

Nördarna anfaller

Jag har en viss förkärlek för nördar, även om jag kärleksfullt väljer att kalla dem monomaner. Jag är ju en själv! Jag har också insett att många av mina vänner har nördiga drag. Ibland ler jag bara åt diskussioner om hur långt ett tankstreck egentligen är (amerikanska är längre än svenska, om ni inte visste det), eller åt att bli rättad när det gäller vilket år Stolthet och fördom kom ut. När folk är monomana kring ämnen man inte förstår sig på blir kanske leendet lite bredare, som när jag läste detta.

Vilka ämnen plockar fram nörden i dig?

3 Comments:

Blogger Kajsa said...

Haha, jag det där var onekligen lite extremt. Jag vet inte om någonting plockar fram nörden i mig. Eller så är jag bara så nördig att jag inte fattar att inte hela världen är intresserad av samma som jag. Men en orsak kan också vara att jag är väldigt dålig på fakta. Det fastnar väldigt dåligt. Och fakta hänger gärna ihop med lite nördiga tendenser..

9:53 em  
Blogger Jessica said...

Jag är monoman på flera olika ämnen.
Böcker, blommor i allmänhet och orkidéer i synnerhet, det mesta om mat och matlagning men inte alltid så mycket om själva ätandet.

7:10 fm  
Blogger Botilda said...

Skulle väl vara det där tankstrecket då - glöm inte att vi har mellanslag före och efter medan det långa amerikanska står tätt inpå de omgivande orden ;-)

Fast jag har fler nördområden än så, just nu är jag rätt intresserad av symaskinsnålar till exempel. Letar efter en specialare som jag läst om som gör att.... äh, ni är nog inte så intresserade.

9:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Home