17 september 2006

Stackars Vellingebor

Nu har jag varit och gjort min medborgerliga plikt. Det kändes lite extra bra i år, även om jag var tveksam nästan ända in i vallokalen. Men utanför stod förutom de vanliga partierna ett vars namn jag inte tänker besudla mitt tangentbord med. Så jag fick lov att demonstrera lite grand genom att högljutt tacka nej till just deras valsedlar. "Tänk på dina barns framtid", sa den kortklippte unge mannen, och blev genast utskälld av de andra, för man får ju inte propagera utanför vallokalen.

Jag kan i alla fall säga att jag noggrant satt mig in i vad de onämnbara står för. Vi har fått hem deras broschyr två gånger. Deras partiordförande, en man vid namn Hennix, har gjort en fasansfull upptäckt: "När jag såg hur Rosengård varje vecka betalar ut mer i socialbidrag än Vellinge gör på ett år fick jag nog." Stackars Nils-Eric hade svårt att själv räkna ut att ett fattigt område får mer socialbidrag än ett rikt. Men han har förstås rätt. Det här är ruskigt orättvist mot Vellingeborna! För att inte tala om alla som bor på Lidingö och i Saltsjöbaden och Djursholm. Mer socialbidrag åt dem!

1 Comments:

Blogger Lime said...

Jag hamnade i en diskussion med en representant för de onämnbara partiet när jag var ute och gick med lilla A häromdagen. Det var intressant...

Fick honom att prata om deras invandrarpolitik... Det var lite kul att se hans ansiktsuttryck när han insåg att den han pratade med, tekniskt sett, var invandrare...

7:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home