09 augusti 2007

Sommar och sol och kortare kjol

Åter i storstaden är vi sedan några dagar, med en dotter som är ett år äldre, och en hel del sand mellan tårna. Vi badade en del, men jag har nog aldrig tillbringat så många dagar på stranden iklädd kofta som denna sommar.

Lilla A tyckte båtresorna var spännande, men visade viss skepticism. När vi kommit till vår gård i Småland och vi stod ute i ladugården sa hon:
- Mamma vet du, vi är också djur.
– Jaha, sa jag, lite distraherad av korna. Vad är vi för djur då?
- Landkrabbor.

I övrigt hann barnen tröttna rejält på raukar, men inte på får, blåbär eller speedway. Vi vuxna hann faktiskt tröttna lite på Gotland som vi upplevde som dyrt och överexploaterat, om än med några smultronställen också.





Etiketter: , , ,

4 Comments:

Blogger Jessica said...

Välkomna hem :).

Jag kan rekommendera att åka dit under lågsäsong. Billigare och lika fint som på sommaren. Särskilt på hösten september - oktober brukar det vara fint.

1:27 em  
Blogger Fanny said...

landkrabbor *fniss* välkommen hem. en lunch nån dag?

12:12 em  
Blogger Heliotropen said...

Jessika: Ja, det får det nog bli nästa gång.

Fanny: Absolut! Nästnästa vecka?

10:30 fm  
Blogger Kajsa said...

Skönt att höra att ni haft det bra - och att Gotland är lite överreklamerat ;-) Jag längtade dit i år men hade inte råd med stugpriserna. Hehehe. Men just nu är längtan till landet stark, så jag är avis på alla som får vara där mycket. Härligt med gård i Småland - är det er egen?

1:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home