03 september 2007

Bättre och bättre dag för dag

"Men mamma, du kanske får nya arbetskamrater som är mycket snällare mot dig", sa lilla A vid köksbordet igår. Och även om det inte var arbetskamraterna som var det stora problemet blev jag mycket glad för tröstet.

Vi har haft en riktigt bra och stillsam helg. Varit en familj, en sådan där som inte bråkar hela tiden utan tittar på film tillsammans och spelar kort och gosar. Det var underbart, men ännu tuffare när det sedan blir måndag igen.

Jag vill i alla fall tacka er alla och säga att torsdagen var lågvattenmärket hittills, och sedan dess har det varit bättre. Min man är både tröstande och konstruktiv och lyckades vända perspektivet åt mig i fredags morse. Sedan har jag fått vara med familjen och goda vänner och det är bra.

När jag får lite tid för egna tankar (man tycker att jag borde ha det nu, va?) ska jag dra igång en liten bloggserie på temat: Sunkiga jobb jag aldrig fick ... och några jag raskt gjorde mig av med. Bidrag från läsarna mottages tacksamt!

2 Comments:

Blogger Kajsa said...

Skönt att höra att det är bättre, blev ledsen när jag hörde att det känns så tungt just nu. Jag känner dig ju inte men har fått uppfattningen att du inte bara är himla kompetent och sånt där "vanligt positivt jobbtjafs" utan också full av häftiga idéer och pondus! Kan inte se att det skulle vara något problem för dig att få ett jobb. Hoppas hoppas du får komma till en plats där du blir bättre uppskattad än på det förra stället. Dessutom lär jag väl få äta upp att jag alltid sagt att jag gillar hösten nu när den första med skitiga overaller närmar sig.. huga!

3:55 em  
Anonymous Anonym said...

Ett sunkigt jobb jag aldrig fick var som lunchavlösare i en reception. Och lika glad för det är jag. /Tove

5:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home