17 oktober 2007

Upp som en sol, ner som en jävla pannkaka

Idag har det visat sig att den "jobbmatchningstjänst" som mitt eget företag har och som jag misstänkt var värdelös - var just precis det. Det jobb jag sökte i somras och som jag av allt att döma var som klippt och skuren för, har de bedömt att jag inte passar till. Jag tyckte intervjun gick bra, men i samtal med jobbmatcharen har chefen sagt helt andra saker än de hon sa till mig. När jag sa "Jag är inte en sådan som äter lunch vid skrivbordet", sa de: "Men det tycker vi är bra. Det gör vi inte här hos oss." Till jobbmatcharen sa de: "Här måste man kunna skippa lunchen ibland. Hon verkar faktiskt inte tillräckligt stresstålig."

Slutsatsen man kan dra: Jag klarar inte ens att få jobb som jag ska föreställa ha förtur till.

Bad day, bad bad day.

3 Comments:

Blogger Jessica said...

Jamen vill du jobba på ett ställe där man blir huggen i ryggen sådär då?
Det finns inget som säger att man är mer effektiv bara för att man sörplar i sig soppa över papprena och spiller hälften på dem. Jag skulle få kicken direkt. Jag är en sådan där introvert jävel som måste fundera på grejer, ibland genom att gå en vända runt arbetsplatsen.

12:47 em  
Blogger Kajsa said...

Denna dåliga såpa fortsätter tydligen. Företaget ditt verkar vara ett riktigt bottennapp när det kommer till personalfrågor. Jag önskar så innerligt hett för din skull att du får komma till ett ställe som bättre tar tillvara på sin intelligenta personal. Där du kan få trivas. Fy fan vad det är viktigt med en bra arbetsplats!

9:28 em  
Blogger fanny said...

GRRRRRRRRRR! Ursäkta man jag blir så förbannad på att det finns så mycket idioter i världen.

3:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home